Yang setia berkunjung

ANAK BUANG BAPAK.. SILA KOMEN..

Khamis, 14 Januari 2010

Buang ayah tepi jalan


KANGAR: Seorang bapa yang baru selesai menjalani pembedahan jantung terkejut apabila dengan tidak semena-mena dibuang anak sendiri yang sengaja meninggalkannya bersama bungkusan pakaian di tepi jalan raya berhadapan Sekolah Kebangsaan (SK) Datuk Wan Ahmad, di sini.



Kejadian memilukan itu berlaku petang 7 Januari lalu sejurus Abdul Rahman Talib, 57, yang baru dibenarkan keluar dari Hospital Pulau Pinang (HPP) selepas menjalani pembedahan jantung, menjejakkan kaki di rumah anak lelakinya di sebuah taman perumahan dekat sini.


Anak lelakinya yang berusia 30 tahun bertindak demikian selepas mendapat tekanan daripada isterinya yang enggan menerima semula kehadiran bapa mentuanya dengan memberi pelbagai alasan tidak munasabah.

*WAJAR KE SEORANG ANAK MEMBUAT AYAH YANG MEMBERINYER KASIH SAYANG,MENDIDIKNYER HINGGA MENJADI SEORANG INSAN YANG BERGUNA,  BERSENGKANG MATA MENCARI DUIT UNTUK MEMBESARKANNYA,MENCARI SESUAP NASI SUPAYA NAKNYER TAK LAPAR...  BUKAN AIR MATA LAGI YANG BERCUCURAN KALA INI... TEMAN SEDIH MELIHAT PERILAKU ANAK YANG TAK KENANG BUDI ITU...

INGAT LER.. KALAU KAU ADER MEMBACA CERITA INI DIMANA2.. KALAU KAU BOLEH MEMBUANG AYAH ..TAK MUSTAHIL,MUNGKIN ESOK LUSA ISTERI YANG KAU BANGGAKAN ITU AKAN BUAT BEGITU PADA KAU.. ATAUPUN  ANAK KAU SENDIRI..

*kalau anda ingin tahu cerita dengan lebih lanjut sila layari laman blog alimaz.blogspot.com*

0 ulasan:

Catat Ulasan

Cute Kan...hehehhe

Aunty Yong Ipin Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino